En historia om biljettförsäljning

by Peter Larsson on November 28, 2011

Tänkte berätta en liten historia om när jag skulle beställa biljetter till Metallica på Ullevi 2004. Ett ord som man kommer att tänka på direkt (om man var där) är biljettförsäljning. Jag minns än idag hur man redan på morgonkvisten var skakig och nervös inför det väntade biljettsläppet som skedde strax efter lunch. Det enda samtalsämnet på universitetet var biljetter och åter biljetter.

Alla hade olika knep för att lura biljettförsäljarna på Ticnet och diverse andra byråer som hade lyckats lägga beslag på de åtråvärda plåtarna. Jag minns hur jag ringde Ticnet redan en halvtimma innan de skulle släppas. Tut-tut. Tut-tut. Redan då så tutade det upptaget! Paniken började sprida sig och vi ringde runt till alternativa byråer men det var samma sak där. Hur f-n skulle vi få tag på biljetterna?

Jag ringde alla möjliga och tänkbara biljettförsäljare och tillsluit så hittade jag ett lokalt bussbolag som hade något form av paketerbjudande som innehöll biljett och resa till Göteborg. Några extra hundralappar, men det var som taget! Hur som helst så fungerade allt hur bra som helst och vi och alla andra som var där fick vara med om en otrolig upplevelse! Men bara jag tänker på ordet biljettförsäljning så mår jag nästan illa! Se till att var ute i tid mina damer och herrar, oavsett om det gäller ett seminarium eller evenemang med Stefan Sauk eller en ACDC konsert! Better to be safe then sorry!

Comments on this entry are closed.

Previous post:

Next post: